Teacher Training and Curriculum Management by Competencies: perspectives and challenges in face-to-face teaching and remote education

Título traducido de la contribución: Capacitación docente y gestión del currículo por competencias: perspectivas y retos en la enseñanza presencial y la educación remota

Nemecio Núñez Rojas, Lino Jorge Llatas Altamirano, Sandra Cecilia Loaiza Chumacero

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article describes the perspective of basic education teachers regarding the training process and the management of the curriculum by competencies in the educational institutions in which they work and analyzes the relationship between the different components of the curriculum from the perspective of student learning outcomes. The sample of 1664 teachers working in four regions of northern Peru was non-probabilistic of an incidental nature. A survey study was carried out with them, using a data collection scale, and the instrument was subjected to a rigorous process of reliability and validity. A psychometric study of the scale was carried out, as well as a descriptive and inferential statistical analysis.

Título traducido de la contribuciónCapacitación docente y gestión del currículo por competencias: perspectivas y retos en la enseñanza presencial y la educación remota
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)237-256
Número de páginas20
PublicaciónEstudios Pedagogicos
Volumen48
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2022
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2022, Estudios Pedagogicos.All Rights Reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Capacitación docente y gestión del currículo por competencias: perspectivas y retos en la enseñanza presencial y la educación remota'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto